Kwaliteitssysteem
Quality Business Support levert kwaliteitsmanagementssystemen als product en proces. Ik schrijf dus niet alleen het kwaliteitshandboek en onderliggende documenten (het product). Ik leer u ook hoe u deze moet gebruiken en verbeteren. Door samen aan het systeem te werken krijgt u inzicht in kwaliteitsprincipes als risicomanagement, verandermanagement en continu verbeteren. Zo heeft u het langst profijt van het resultaat
Maatwerk
Een kwaliteitsmanagementssysteem is maatwerk.
- Het beheerst de factoren die u succesvol maken.
- Het moet passen bij de grootte van uw organisatie, uw normen en uw bedrijfscultuur.
- Het moet u helpen in verwachte en onverwachte situaties.
- Het moet vooral ook uitvoerbaar zijn voor de medewerkers.
Daarom maakt samenwerking met u en uw medewerkers altijd deel uit van mijn aanpak. Niet alleen vanwege het noodzakelijke draagvlak, maar ook omdat de input van alle medewerkers in de bedrijfsvoering onmisbaar is.
Het resultaat
Het kwaliteitssysteem bestaat uiteindelijk uit:
- Een overzichtelijke vastlegging van de bedrijfsprocessen en hun onderlinge relaties.
- Verantwoordelijke rollen in de uitvoering van het proces.
- (Proces-)eigenaren voor het beheersen van het proces en het op gang houden van de continue verbetercyclus.
Het eindresultaat is dat proceseigenaren, afdelingen en medewerkers samenwerken aan het realiseren van uw bedrijfsdoelstellingen.